"Last Day Kat Mahkamah"

Selaut kesyukuran ke atas Mu Ya Rabbul Izzati di atas nikmat iman dan islam yang kau berikan ke atas diriku ini.....Elhamdulillah, ari ini merupakan ari terakhir penelitian ku di mahkamah daerah kelahiranku..banyak ilmu dan pengalaman yang ku dapati sepanjang membuat kajian di cni..kepada STAFF MAHKAMAH SYARIAH, terima kasih di atas maklumat yang disampaikan..Khususan ila buat Kak Ina dan Yang Arif Tuan Hakim Hj Syahrulnizam bin Hj Saad...Jazakallahu khairan kasiran, jasa dan budi kalian amat daku hargai.

Actually, petang td sebelum daku melabuhkan tirai di mahkamah sempat juga ku mengikuti 8 kes perbicaraan...semua nye termasuk dalam kes jenayah syariah..Astagfirllah.
For 8 kes ni majoritinya adalah kes khalwat, zina, yang kesemua ini ditangkap oleh pihak Penguatkuasa Jabatan Agama Islam atas aduan orang ramai pada bulan ramadhan dan kebanyakkannye berlaku di Hotel. Wah..ingat bulan ramadhan takde kes gini rupanye dalam diam-diam mereka2 melakukan perkara sumbang ini tak kira bulan..wal hal sudah dimaklumi bahawa bulan ramadhan bulan mulia , "amar ma'ruf nahi mungkar"..akan tetapi mengapa perkara ini berlaku pada umat akhir zaman??? Renung2 kan lah dan fikir2 kan lah wahai kaum Muslimin dan Muslimat yang dikasihi Allah subhanahu wata'ala...

* sbenarnye nk uploud pic Tuan Hakim tapi msih dlm digital..afwan Tuan..

0 komentar:

Posting Komentar